مطالب وبلاگ

از “بازاریابیِ لحظه” چی میدونید؟

بازاریابی لحظه یا “Micro Moment marketing” چیه؟

چطور میشه از اتفاقات مختلف برای جذب مشتری استفاده کرد؟

هر روز که میگذره عجله ی ما برای انجام کار ها بیشتر و بیشتر میشه… تا جایی که تقریبا انتظار داریم هر چیزی در لحظه برامون مهیا باشه.

همین ویژگی باعث شده که خیلی از ارائه دهندگان خدمات یا فروشگاههای اینترنتی به این فکر بیفتن که چند ساعت بعد از ثبت سفارش نیاز شما برطرف شده باشه.

اما امروز با شما از بازاریابی لحظه ای صحبت میکنم، یعنی در ثانیه مشتری رو دریاب!

با داستان زیر همراه باشید…

یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هتل و اسکان مسافران، با بررسیِ آمار کنسل شدن پرواز ها متوجه شد که هر روز تعداد قابل توجهی از مسافران به دلیل تاخیر های قابل توجه و یا لغو ناگهانی پرواز سرگردان و معطل میشن. این شد که این شرکت تصمیم گرفت تا با بکار گیری سرویس LBA (Location Base Advertisement) اقدام به چذب این مشتریان در محدوده فرودگاه کند.

همچنین این شرکت برای استراتژی سئو تصمیم گرفت تا بر کلید واژه های “رزرو سریع هتل” و “اسکان موقت سریع” مانور داده و فضا رو برای مشتریان بهبود ببخشه…

با این اتفاق درآمد شرکت در طول یکسال بالغ بر هشتاد و شش درصد رشد داشت!

این داستان مصداقی دقیق از بازاریابی لحظه بود. یعنی سیاست های ارائه خدمات در شرکت باید به نحوی باشه که فاصله ی مشتری تا شما صرفا یک تصمیم باشه.

فرقی نداره که کسب وکار شما چیه، در هر موقعیتی میشه با بهره مندی از استراتژی هوشمند به اهدافتون برسید… با من در تماس باشید.

نویسنده


Avatar